V prvej triede sa v septembri pýta pani učiteľka:
- Kto vie, koľko je 1+2?
Nikto sa nehlási.
- To naozaj nikto nevie?
Po chvílke sa nesmelo prihlási jedno dievčatko:
- Ja teda neviem koľko je 1+2, ale určite je to to isté, ako 2+1, pretože operácia sčítania je na telese reálnych čísel kumutatívna!
...na mnozine realnych cisel komutativna
@palacinka nastuduj si algebru http://cs.wikipedia.org/wiki/T%C4%9Bleso_(algebra)
@calamada stalo sa, aj ked som ju nikdy extra nemusel. nikde netvrdim, ze teleso je pouzite nespravne, ale odhadom 94,897% ludi pouzije spojenie "mnozina realnych cisel" a nie "teleso realnych cisel".
tak ja osobne si myslim, ze je cely vtip uplne zbytocne zozloziteny akymkolvek kategorizovanim... prva picovina co ma hned napadla je vobec to definovat ako realne cisla, kedze to plati aj pre prirodzene, cele a komplexne... definovanim toho ci sa jedna o teleso, okruh, pole alebo grupu je uz len ceresnicka... ak by to malo pochopit co najviac ludi bez toho aby im prislo na grcanie z matematiky, malo by tam byt: lebo scitavanie je komutativne, bodka... :D
ved v tom je ten vtip, ze prvacik sice nevie zratat 1+2, ale vie, ze scitavanie je komutativna operacia nad R. imho by to teda ubralo na vtipnosti.
omnoho menej vtipne ale je, že množstvo vysokoškolákov vie zase iba koľko je 1+2. a vsetky ostatné pravidlá a súvislosti už nevedia použiť...